Ulubione miejsce Rodzica na WordPress.com | Dziadowskie "Ilustracje": Malolka ©

Matka matką wynalazku (Język migowy dla niemowląt II)

Od kilku dni Berbeć miga jak szalony.

Zna kilka znaków (więcej we wpisie: Berbeć miga) i potrafi pokazać, co mu leży na sercu.

RANO:

Rozpiera mnie duma: opłaciły się miesiące migania ”do ściany’, moje dziecko potrafi się komunikować, a  poza tym zawsze chętnie przycieram nosa sceptykom.

Berbeć miga PIC

W POŁUDNIE:

Na upajanie się sukcesem nie mam już czasu. Berbeć odkrywa, że przy pomocy jednej małej rączki sprawia, że coś się dzieje: a to dostaje pić, a to Mama biega po domu w poszukiwaniu butelek. Miga dla zabawy.

Ale skoro Mądre Książki każą reagować na każdą próbę migania (żeby upewnić dziecko, że jest rozumiane) to tak też czynię. Berbeć miga pić, Berbeć dostaje pić, choćby 58 razy dziennie.

Pic a nie spacer (park)

PO POŁUDNIU:

Przeklinam w myślach Mądre Książki.

butelki w zlewie

pic w toalecie

gdzie butelka 1

WIECZOREM:

Wpadam na pomysł.

wynalazek

Proszę bardzo. Matka matką wynalazku.

I znowu rozpiera mnie duma.

Macie podobne wynalazki?

7 Responses to “Matka matką wynalazku (Język migowy dla niemowląt II)”

  1. lavinka

    Nie miałam pojęcia, że już tak małe dzieci można uczyć migania. Jak sądzisz, czy słyszące dzieci też można uczyć? Zawsze chciałam się nauczyć języka migowego, ale brakowało mi motywacji. Może łatwiej jest uczyć się równolegle z dzieckiem?

    Reply
  2. Malolka

    Berbeć jest dzieckiem słyszącym:) i dwujęzycznym, dlatego zdecydowalismy sie uczyc go jezyka migowego – dzieci migajace szybciej zaczynaja mowic :) powodzenia!

    Reply
    • lavinka

      Później doczytałam, że Twój słyszy i o samej akcji, tym bardziej niesamowite. Szkoda, że polski migowy różni się od angielskiego, ale dla kilku zwrotów nie ma to większego znaczenia. Już zaczynamy ćwiczyć, mam nadzieję że efekty pojawią się za kilka miesięcy :)

      Reply
      • Malolka

        Lavinka, pewnie, ze nie ma znaczenia – mozesz tez sama wymyslac znaki, to calkiem zabawne ;) Na potrzeby chwili wymyslilam juz kilka, np. ” żaba” ;) Powodzenia!

A Ty co o tym sądzisz?

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

